Pardubice podle vás


Třída Míru: bez trolejbusů, ranveje i obchodníků?

04.březen 2014 14:52

Třída Míru: bez trolejbusů, ranveje i obchodníků?

O rekonstrukci třídy Míru se mluví přes deset let. Od včerejšího dne (3.3.) je však pardubická hlavní tepna konečně v rukou liberecké společnosti Syner, která vyhrála výběrové řízení.

120 a půl milionu

Společnost Syner by měla třídu Míru opravit během jednoho roku za 120,5 milionu korun. Původně se počítalo s částkami 215 či 178 miliony korun. Peníze na rekonstrukci poputují z operačního programu Severovýchod, jehož Výbor během pondělního dne rozhodl o posunu termínu pro vyčerpání finančních prostředků. Prvním krokem společnosti Syner bude odpojení trakčního vedení, poté budou následovat výkopové práce.

„Cítíme potřebu zkvalitňovat významné veřejné prostory v našem městě. V současné době se proto připravuje projektová dokumentace pro územní rozhodnutí, tak aby na rekonstrukci třídy Míru mohla navázat i rekonstrukce náměstí Republiky. Pomyslná centrální městská osa nádraží – Palackého – Masarykovo náměstí – třída Míru – Pernštýnské náměstí s pokračováním na zámek a k mlýnům by v budoucnosti měla být důstojným veřejným prostorem charakterizujícím město Pardubice.” uvedla Pavla Pannová, hlavní architektka města Pardubic pro Tiskový úsek Magistrátu města.

Bez trolejbusů

Třída Míru se bude muset po celou dobu rekonstrukce obejít bez linek trolejbusů. Jedná se o čísla 1, 2, 4, 5, 13, 21, 27 a také některé spoje linky číslo 14.
V brzké době čeká Pardubice také rekonstrukce ulice 17. listopadu. To pravděpodobně povede k dopravním komplikacím ve středu města.

„Třída Míru v posledních desetiletích fungovala jako dopravní tepna. Rozhodně nebyla příjemným místem k zastavení a posezení, jak by hlavní osa města měla vypadat. Po rekonstrukci se z ní stane důstojný veřejný prostor odpovídající velikosti a významu našeho města. V rámci celé délky pěší zóny vzniknou po obou stranách klidové zóny. Budou to prostory pro odpočinek, s možností umístění předzahrádek. V severní části, která je více slunečná, bude vysázeno více než čtyřicet stromů a vznikne souvislá alej. Na obou stranách klidové zóny bude na padesát různých typů laviček. Ve středu ulice pak bude vyhrazen pouze jeden jízdní pruhu.” dodává Pavla Pannová.

Obavy obchodníků

Obchodníci již v průběhu minulého roku přišli s tím, že pociťují obavy ze ztráty svých zákazníků a tedy i otázky možného krachu svých podniků. Ukázkovým příkladem jim je například rekonstrukce ulice S. K. Neumanna v Hradci Králové, kde třetina obchodníků během oprav zkrachovala. Diskutuje se proto o otázce, zda by se ceny nájmů neměly snížit. Vedení města by se proto do konce týdne mělo sejít s vedením Rozvojového fondu. Ten se však již jednou k tomuto kroku uchýlil, a to v roce 2011, kdy snížil nájemné o 10%.

Ranvej pravděpodobně nebude

V poslední době se také řešila otázka památníku Jana Kašpara. David Macháček přišel s návrhem vytvořit z třídy Míru ranvej na počest průkopníka českého letectví. Po setkání s radou města se David Macháček setkal s architektem rekonstrukce třídy Míru Jaromírem Walterem. Schůzky se zúčasnil také Jindřich Tauber, náměstek primátorky. Jak Walter tak Tauber se ohradili proti interpretaci závěru Mf DNES, že ranvej dostala „zelenou”.

„Domlouvali jsme se, že za ním přijedu s ručně připravenými nákresy do Brna a on je zanese do počítačového výkresu. O dva dny později už ale jeho nabídka neplatila. Nevím, co se za ty dva dny tak zásadního změnilo, ale u mě zůstává vše stejné - chci testování proveditelnosti nápadu dotáhnout do konce a naštěstí je pořád dost lidí, kteří mají stejnou chuť a nabízí mi pomoc.” uvedl David Macháček pro Pardubice podle vás.

Šarlota Šudrychová, šéfredaktor Pardubice podle vás
Vizualizace: Magistrát města Pardubic


Změň Pardubice

Máte nápad, jak změnit Pardubice k lepšímu?
Potřebujete si vyjasnit otázky v řízení města?
Máte vzkaz pro zastupitele?

Napište nám!


© 2017, Pardubice podle vás – všechna práva vyhrazena

Nahoru ↑