Pardubice podle vás


Pavel Krejčík: Pomáháme malým českým firmám, aby se jim opět dařilo lépe

22.Únor 2015 20:48

Pavel Krejčík: Pomáháme malým českým firmám

Plakáty Spinda dnes visí téměř na každém rohu Pardubic. Webový portál, na kterém najdete aktuální informace a nabídky od více než sedmdesáti pardubických podnikatelů, se specializuje na podporu marketingu malých firem. Přestože je Spindo komerčním projektem, staví svůj byznys na idee živého a zdravého města, v němž nevykukují prázdné výlohy opuštěných obchodů a ani zbytečně neroste nezaměstnanost. Na otázky nám odpovídal spolumajitel společnosti Pavel Krejčík.

Jaký byl prvotní impulz pro založení Spinda?

Chceme pomáhat malým firmám, které v podstatě vymírají. Můj obchodní partner Martin Jiránek se již dvanáct let věnuje marketingu malých firem. S každým podnikatelem řešil jeho individuální problémy, přesto se objevoval jeden společný. Naprostá většina malých firem, která funguje jako „one man show” či má jen velmi málo zaměstnanců, nemá na kvalitní marketing energii ani čas. Já mám zkušenosti s řízením firem a tvorbou webových aplikací, tak jsme se společně rozhodli vytvořit systém, který by podnikatelům usnadnil jejich propagaci, zviditelnění se, napomáhal přitáhnout nové klienty a také si je udržet.

Co vše získá podnikatel, jestliže se rozhodne připojit k Vaší platformě?

Podnikatelům nabízíme především nástroj, pomocí něhož mohou oslovovat lidi, umožnit jim získávat informace, motivovat k prvnímu a hlavně opětovnému nákupu pomocí zajímavých nabídek a bodovému systému, který Spindo nabízí. Pokud člověk skutečně do dané firmy chodí, nakupuje její výrobky nebo využívá jejích služeb či si čte nejnovější informace, tak získává jako odměnu kredity, za které pak následně získává odměny. Sama firma si navolí, zda půjde o procentní slevu, hodinu poradenství či kávu zdarma. Firmám se snažíme dávat budoucí vizi. Stejně tak sledujeme trh a pomocí propagace našeho projektu přitahujeme těmto podnikům potenciální zákazníky.

V čem je naopak Spindo výhodné pro zákazníky?

Nejedná se o pouhý katalog firem, těch je obrovská spousta. Nicméně ty dotyčnému neřeknou nic o majiteli firmy, o tom, co se ve firmě děje, v čem jsou silní, proč si obchod otevřel. Pokud má člověk ve městě pár oblíbených firem, je spokojen s kvalitou, servisem nebo se mu líbí způsob, jakým je daná firma vedena, pak má důvod se na Spindo připojit. Nejhlubším důvodem, proč nakupovat u místních firem místo ve velkých hypermarketech a nadnárodích korporacích je ten, že peníze zůstávají ve městě. Pardubáci tak mohou pomoci dalším Pardubákům a město díky tomu bude vzkvétat. Místní firmy nebudou krachovat a budou moci nabízet další pracovní místa.

Mají pardubičtí obchodníci něco společného?

Patrně to, že se pro ně nenajde žádné centrální zastání. Někdo, kdo by je podporoval, pomáhal jim nebo i radil. Všichni jsou sice komerční podnikatelé, nicméně podnikatelský kolorit je důležitý i proto, aby město žilo, nemělo zbytečně vybydlené lokality a nebujela v nich zločinnost. Myslím, že by si to zasloužilo nějaké sdružení, které by městský podnikatelský život podporovalo. Žádný z podnikatelů toto zázemí, například od municipality, příliš necítí.

Nicméně Vaši firmu samotné město podpořilo. Jak tato spolupráce vypadá?

Nejedná se o finanční podporu, pouze o podporu ideovou. Jedná se o směr, který rezonuje s politikou města. Dostali jsme certifikát od bývalé primátorky s tím, že město tuto myšlenku podporuje a že můžeme používat znak města Pardubic na propagačních materiálech.

Jaká je Vaše vize do budoucna?

Naše vize je obrovská. Současná podoba Spinda je jen střípek v mozaice, je to jen nástin toho, kam bychom až s naším projektem za pět až deset let chtěli dojít. Velké korporace mají moc, prostředky lobbovat, malé podniky takové nástroje nemají, stejně jako nemají velké zastání. Spousta lidí začne podnikat jen s mlhavou představou, jak svět byznysu vlastně funguje. Drtivá většina začínajících na to jde spíš pocitově než profesionálně a pak jen doufá, že se jim podaří své podnikání udržet. Když se jim to nepovede, vyhodí pracně našetřené peníze, stejně tak utrpí jejich sen a motivace dokázat něco sám. Proto malým firmám pomáháme. První střípek v mozaice se již etabloval coby informační systém. Nyní intenzivně pracujeme na druhé fázi, kde pardubákům nabídneme integrovaný věrnostní systém do všech firem zapojených ve Spindu. Čím více se o ně budou zajímat a číst jejich články a čím více budou u nich nakupovat, tím větší budou získávat u těchto firem výhody.
Myslím, že lidé i město budou šťastnější, pokud bude existovat spousta malých obchodů. Ti, kterým se lépe povede, mohou dát práci nezaměstnaným v daném městě, a stát tak nebude muset vyplácet nejrůznější dávky. Samozřejmě se plánujeme časem rozšířit i do dalších měst, rádi bychom přitom ale sami zůstali spíše malou firmou.

Šarlota Šudrychová, šéfredaktor portálu Pardubice podle vás
Fotografie: Pavel Krejčík


Změň Pardubice

Máte nápad, jak změnit Pardubice k lepšímu?
Potřebujete si vyjasnit otázky v řízení města?
Máte vzkaz pro zastupitele?

Napište nám!


© 2019, Pardubice podle vás – všechna práva vyhrazena

Nahoru ↑